lördag 7 maj 2011

2011-05-06-Olyckligt kär.

Jag är trött på nästan allting just nu. Jag är trött på skolan. Jag är trött på föräldrarnas frågor. Jag är trött på alla krav och alla förväntningar man har på sig.


Jag är trött på att jag är så besatt av dig och av allting du gör. Jag är trött på att jag ens bryr mig om vad du gör och att jag tänker på dig varje dag. Jag är trött på att jag alltid drömmer om dig. Jag är trött på att jag inte kan tänka mig själv med någon annan än dig. Jag är trött på att jag inte kan släppa min blick från dig.
Jag är trött på mina naiva tankar om att du kanske kommer tillbaka till mig någon dag. Att du ringer mig sent på kvällen för att du vill möta mig på det gamla vanliga stället. Möter mig med en lång varm kram. Kollar mig rakt in ögonen, smeker min kind. Ler, kysser mig mjukt medan din hand sjunker ner om min midja. Viskar i mitt öra att du alltid ska vara där den här gången.

Jag är trött på att du fortfarande är där, fast att det är slut.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar